Deklaracja dostępności
Data dokumentu: 2024-01-29
Deklaracja dostępności
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.medyk.gliwice.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach.
Data publikacji strony internetowej: 2013 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-05 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń takich jak:
– na stronie internetowej występują niepełne opisy alternatywne elementów nietekstowych,
– na stronie internetowej niektóre elementy nie mają wymaganego kontrastu,
– filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
– zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
Ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu).
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-01-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest Pani Gizela Janiszewska, e-mail: sekretariat@medyk.gliwice.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 231-22-55. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach mieści się w następującej lokalizacji:
Gliwice ul. Stanisława Chudoby 10 – siedziba główna, w której znajduje się Sekretariat (pok. 118).
Do budynku prowadzą 3 wejścia: główne od Alei Przyjaźni, boczne od ul. Stanisława Chudoby 10 przeznaczone głównie dla działalności administracyjnej
Centrum oraz wejście od strony podwórka.
Wejście główne nie jest zaopatrzone w głośniki naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące. Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Portiernia znajduje się po stronie wejścia głównego przez drzwi wejściowe nie może przejechać osoba na wózku.
Dostosowanie dla osób niepełnosprawnych posiada jedynie wejście do budynku od strony podwórka na poziomie przyziemia i jest możliwość wjazdu dla osób na wózkach.
W przypadku pojawienia się w Centrum osoby niepełnosprawnej, zwykle otrzymuje ona asystę ochrony.
Istnieje również możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego po ustaleniu telefoniczny.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontraktowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
W sekretariacie Centrum oraz portierni można skorzystać z pomocy pracowników.
W okolicy budynku Centrum wyznaczone są miejsca dla osób niepełnosprawnych, jednakże znajdują się one poza terenem należącym do szkoły i są administrowane przez Miasto Gliwice oraz wspólnotę mieszkaniową.
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art.18 ust.1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo;
3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić
w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej
sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargi. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735). Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej. Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności” (wzór – Załącznik nr 1).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie
architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4.wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione , podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej można:
• złożyć osobiście w sekretariacie Centrum
• wysłać pocztą na adres: ul. Chudoby 10, 44-100 Gliwice
• wysłać drogą elektroniczną na adres: sekretariat@medyk.gliwice.pl
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami.